Porządek obrad
3.
Przyjęcie porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu Nr XVI/2025 z sesji Rady Miejskiej w Pińczowie odbytej 24 października 2025 roku
5.
Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy Pińczów w okresie między sesjami.
6.
Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie:
a)
zmian w budżecie Gminy Pińczów na 2025 rok,
b)
zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Gminy Pińczów na lata 2025 – 2035,
c)
obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2026 rok,
d)
określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2026 rok,
e)
określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2026 rok,
f)
opłaty od posiadania psów na 2026 rok,
g)
opłaty miejscowej na 2026 rok,
h)
zmiany uchwały Nr VII/79/2024 z dnia 27 listopada 2024 r. Rady Miejskiej w Pińczowie w sprawie opłaty targowej,
i)
wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy,
j)
zmiany uchwały nr VII/85/2024 Rady Miejskiej w Pińczowie z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie określenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Pińczów,
k)
udzielenia pomocy finansowej Województwu Świętokrzyskiemu na realizację zadania pn. "Rewitalizacja oraz Funkcjonowanie Kolejki Wąskotorowej Ponidzie",
l)
uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania Narkomanii i Innym Uzależnieniom na lata 2026-2028,
m)
przyjęcia Programu współpracy Gminy Pińczów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na lata 2026-2030,
n)
wskazania wstępnych miejsc lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych przy drodze gminnej w miejscowości Kozubów, Leszcze jak również przy drodze powiatowej w miejscowości Brzeście,
7.
Informacja o możliwości wykonywania pracy przez skazanych osadzonych w Zakładzie Karnym w Pińczowie
a)
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Pińczów oraz Zespołu Opiniującego powołanego Zarządzeniem Nr 60/2025 z dnia 12 czerwca 2025 r. w sprawie przebiegu głosowania w Budżecie Obywatelskim na rok 2026, obejmująca: zasady weryfikacji głosów, sposób pracy Zespołu Opiniującego, kwestie konfliktu interesów, brak rejestracji danych potwierdzających legalność i uczciwość oddawanych głosów oraz propozycje zmian regulaminu Budżetu Obywatelskiego - do dyskusji na forum Rady Miejskiej"
8.
Sprawozdanie z rocznej działalności Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej.
9.
Sprawozdanie z rocznej działalności Komisji Budżetu, Finansów i Planowania.
10.
Sprawozdanie z rocznej działalności Komisji Rolnej.
11.
Zapytania, informacje, komunikaty i wolne wnioski.
12.
Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.